بواسیر

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


مقدمه :بطور کلی عموم بیماران ، هرمشکلی در ناحیه مقعد و حتی در اطراف آن نیز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان های پیشرفته را همگی جز هموروئید یا همان بواسیر میدانند .لذا بواسیر در نظر عامه مردم، طیف وسیعی از بیماریها اعم از خارش تا سرطان را شامل می گردد .

اما شایع ترین عللی که اکثر مردم بعنوان " بواسیر " نزد پزشک مراجعه میکنند شامل موارد زیرمیباشند :


 

1- بواسیر داخلی:( با علائم خونریزی بدون درد،بیرون زدگی توده بواسیری و گاهی خارش ودرد ).


2- بواسیر خارجی :(با علائم یک توده که در دور مقعد بوجود آمده و گاهی دچار درد و سوزش و التهاب وخونریزی نیز ممکنست بشود وبه تعداد یک تا چند عدد نیز ممکنست باشند) .

3- شقاق یا همان فیشر : ( علائم آن عبارتند از درد ویا سوزش خفیف تا بسیارشدید که در حین یا بعد از اجابت مزاج روی میدهد و همراه با آن گاهی خونریزی مختصر نیز وجود دارد ،معمولاً بیماران از آن بعنوان دفع مدفوع دردناکِ ترسناک یاد میکنند ، در نتیجه بعضی از افراد به همین علت سعی میکنند که بسیار کم غذا بخورند که تا هر 2-3 روز یکبار به توالت بروند .

4- بواسیر دردناک لخته ای ناگهانی (بواسیر ترومبوزه ):محل آن در لبه کناری مقعد و اندازه آن در حد یک لوبیا ، کمی کوچکتر یا بزرگتر که بعد از یک استرس ،ویا زور زدن در حین دفع ویا در افرادی که طولانی مدت می نشینند مانند رانندگان کامیون ، موتورسواران ،خلبانان ، وغیره که بطور ناگهانی وحداکثر ظرف چند ساعت بوجود می آید .این نوع از بواسیر دردناکترین فرم آن میباشد.

بواسیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۱
sara saeedi

1- در روش جراحی باز پس از اتمام عمل جراحی، محل زخم با پانسمان فشرده پر می شود و بسته به نظر پزشک پس از یک الی دو روز پانسمان خارج خواهد شد. در این زمان حفره ای تو خالی وجود خواهد داشت که علیرغم ظاهر ترسناکی که دارد فاقد خطر جدی است.

لازم است که روزانه دو تا سه مرتبه در لگن آب گرم که حاوی چند قطره بتادین است، نشست، طوری که زخم داخل آب ولرم غوطه ور شود و آب به آن نفوذ کند و ترشحات آن را تمیز کند. سپس موضع خشک می شود و با گاز مرطوب روی آن پوشانده می شود.

بافت طبیعی که تدریجا در این مکان تشکیل می شود رنگ قرمز یا صورتی دارد. گاهی نیز بافت زرد رنگی ایجاد می شود که لازم است با کشیدن گاز مرطوب به روی آن، تمیز گردد. در صورتی که این کار باعث درد شدید شود، می توان قبل از آن چند قطره محلول بی حس کننده مثل لیدوکائین داخل زخم ریخت و پس از چند دقیقه کار تمیز کردن را شروع نمود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۰
sara saeedi



به رگ های ورم کرده در مقعد، بواسیر یا هموروئید گفته می شود. این مشکل شایع می تواند گاهی دردناک نیز باشد اما اغلب مشکل خطرناکی به حساب نمی آید.


رگ ها می توانند در داخل کانال مقعد متورم شوند که به آنها بواسیر داخلی گفته می شود و یا اینکه می توانند در خارج از کانال و در اطراف مقعد بروز کنند که به آن بواسیر خارجی گفته می شود. ممکن است یک فرد به صورت همزمان به هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی مبتلا شود. علائم و درمان بواسیر به نوع بواسیر بستگی دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۷
sara saeedi


بیماران مورد مطالعه از بیماران مراجعه کننده به مطب در سالهای ۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تا آبان ماه ۱۳۸۸ که در گروه سنی خاصی نبوده و بین ۱۹ تا ۷۵ سالگی بودند ولی اغلب ۳۵-۵۵ بوده و نسبت زن به مرد ۵۲ به ۴۸ که ۸۸% آن‌ها به یبوست مبتلا بوده و به جز ۷ نفر از ۱۱۲ نفر بقیه از توالت ایرانی استفاده می‌کردند. 


تمام بیماران بواسیر پروکتوسکپی و عمل جراحی غیرتهاجمی برای آن‌ها صورت گرفت. این بیماران از دو روز قبل از عمل تحت آمادگی روده‌ای قرار گرفته بودند و بیماران از پودر (PEG) Poly ethylen Glycol استفاده کردند و حدود ۳۶ ساعت از خوردن برنج، گوشت، نان، سبزیجات و میوه خودداری نمودند و معمولا نتیجه مطلوب برای پروکتوسکپی حاصل گردید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۶
sara saeedi

• علایم و نشانه هاى هموروئید چیست؟

خونریزى: اولین و شایع ترین علامت خونریزى است. خونریزى هنگام اجابت مزاج است که پس از دفع مدفوع سفت ایجاد مى شود و به صورت خون روشن و تازه روى کاسه توالت مى چکد. وضعیت آن طورى است که اکثراً پس از مدفوع است و به عبارتى از مدفوع جدا است.

افراد بایستى متوجه باشند که اگر خون مخلوط با مدفوع باشد بایستى به سایر عوامل مثل سرطان ها، پولیپ ها و کولیت ها مشکوک شده و حتماً بررسى کامل کولون توسط جراح متخصص کولورکتال انجام شود.

خروج توده (بیرون زدگى): دومین علامت بیرون زدگى است که گاهاً بالشتک هاى هموروئیدى از مقعد خارج شده که خود به خود جا رفته و یا براى جااندازى نیاز به دستکارى دارند و گاهى آنقدر وسیع هستند که قابل جااندازى نیستند و بایستى سریع تر به جراح مراجعه شود.

 

درد: سومین علامت درد است که در بواسیر درجه سوم، چهارم عارضه دار شده و یا هموروئیدهاى خارجى و مخلوط بروز مى کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۷
sara saeedi
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html